Zo werkt social media voor je autoverhuurbedrijf πŸš— πŸš™ 🚐 🚚

Net als veel andere branches spelen visuals een belangrijke rol in de autoverhuurbranche. Voertuigen zijn visuele beesten en foto’s en video’s van de vloot van jouw bedrijf zijn een goede manier om een ​​publiek naar jouw bedrijf te trekken.

SOEQ Β» Blog Β» Zo werkt social media voor je autoverhuurbedrijf πŸš— πŸš™ 🚐 🚚Omdat veel alternatieve concurrenten beschikbaar zijn, zijn online deals via sociale media ook een prominente manier om de aandacht van het publiek op jouw bedrijf te houden. Je wilt dat jouw sociale media van nut zijn voor jouw volgers – zij zullen jou om geen enkele reden volgen. Het besparen van geld van jouw klanten via jouw sociale media-pagina’s is een belangrijk element.

Op zijn meest fundamentele basis zou een autoverhuurbedrijf een socialmedia-platform moeten gebruiken voor klantenservice. De eenvoudigste manier voor een consument om antwoorden te zoeken met betrekking tot zijn vragen over bepaalde voertuigen en winkellocaties, is om deze te stellen via sociale media. Hoe sneller je reageert en hoe informatiever en krachtiger je bent, hoe betrouwbaarder je bent.

Voor alle directe online communicatie met jouw klanten, is het ook nuttig om het uit te besteden aan een bedrijf die begrijpt hoe sociale media en vooral webcare werkt. Vragen over het favoriete voertuig uit jouw vloot, gemeenschappelijke plaatsen van bezoek met jouw voertuigen. Alle positieve interactie met jouw doelgroepen beschouwt hen tot de voorstanders van het merk met hun positieve mond-tot-mond verwijzingen.

Feedback is bovendien een belangrijk onderdeel van jouw branche en dit is niet anders op internet. Mocht een klant niet tevreden zijn met jouw diensten, of als er een misverstand is, hoe jij reageert op feedback en kritiek zal representatief zijn voor jouw bedrijf. Bewijzen dat je bereid bent om te luisteren en de tijd neemt om jouw klanten te eren met een gepaste reactie, is een enorm nuttige actie voor jouw bedrijf.

Bovendien kan de autoverhuurbranche op sociale media een zeer functioneel bestaan ​​hebben. In plaats van alleen over het genereren van leads te gaan, kan een applicatie worden geΓ―ntegreerd om gebruikers gemakkelijk toe te staan ​​om boekingen te maken via een sociale media-pagina, of om de sectie op de website te linken om dit toe te staan. Hoe dan ook, je krijgt meer bekendheid voor het merk en gemakkelijker toegang tot het boekingsproces.

Momenteel is Enterprise in America het beste voorbeeld van hoe een succesvolle autoverhuurcampagne op sociale media kan worden uitgevoerd, met een groei van 34%, meer dan het dubbele van het branche-gemiddelde. Een deel van hun succes is hun snelle reactievermogen: Enterprise neemt klantenondersteuning serieus, zij antwoorden op meer dan 1.000 tweets in gemiddeld minder dan twee uur.

De unieke engagementscore die wordt berekend op basis van het aantal vind-ik-leuks, reacties, delen en geschatte vertoningen van elk bericht, geeft een eerlijke vergelijking van de kwaliteit van de inhoud op de pagina.

De contentstrategie die door Enterprise wordt gebruikt, integreert actuele evenementen, merkinformatie, reistips, activiteiten en andere berichten met een uniek merk. De reeks ‘Family Road Trip Tips’ is een grote hit en de standaardisatie van de beelden maakt ze gemakkelijk herkenbaar vanuit een merkperspectief. De citaten / ideeΓ«n van werknemers brengen de menselijke kant van het bedrijf naar voren en is een contentstrategie waarvan wordt aangetoond dat deze heel goed werkt voor andere “niet-sexy” merken.

Om de social media-strategie van Enterprise af te ronden, heeft het YouTube-kanaal een goede catalogus met video’s en wordt het regelmatig bijgewerkt met nieuwe inhoud. In tegenstelling tot merken die gewoon audio-visuele reclame aan hun kanalen toevoegen, heeft Enterprise unieke video’s gemaakt speciaal voor YouTube-kijkers.”

Bekijk de social media kanalen van Enterprise: Facebook, Twitter en YouTube.

Social Media Uitbesteden voor je autoverhuurbedrijf

Zit je bovenstaande blog te lezen en denk je: “cool, dat wil ik ook!” Maar weet je niet zo goed hoe je dat moet doen. Dan ben je natuurlijk bij SOEQ aan het juiste adres. Wij beheren voor veel ondernemers de social media kanalen. Ook voor een aantal ondernemers uit de autobranche. Neem eens vrijblijvend contact met ons op en vraag naar Sander Oord, hij heeft immers veel kennis van de autobranche opgedaan bij onder andere Autoveiling.nl en Aftersales Magazine.

By | 2018-09-26T14:41:05+00:00 21 september 2018|Tags: , , , , , , |

About the Author:

Bouwjaar 1985. Bakt de goddelijkste pannenkoeken van de hele wereld. IdeeΓ«n-generator. Facebookt, Instagramt en gebruikt Twitter vooral voor de laatste roddels en kletspraat. Heeft altijd honger. Is ondernemer bij SOEQ in Tilburg. Studeert niet in Brabant. Is vrijwilliger bij Stichting Hartekind en het Ronald McDonald Huis Midden-West Brabant. Houdt van films. Geen sportfreak, maar fietst redelijk hard. Rookt niet, maar drinkt wel. Woont in Tilburg. Volgt iets te fanatiek Flikken Rotterdam! Is een ochtendmens. Is 's avonds ook een mens. Houdt wel van een feestje. Heeft stiekem een diep verlangen om CliniClown te worden. Is vrolijk in extreme. Heeft knotsgekke vrienden. Loopt graag met de hond over het strand. Moet eerst een hond kopen om er mee over het strand te lopen. Is overenthousiast.